الکترونیک

مزایای یادگیری الکترونیک برای دانش آموزان

بسیاری از ما در دوران تحصیل خود گاهاً از خود می پرسیدیم که این فرمول ریاضی در کجا کاربرد دارد و یا فلان محلول شیمیایی در کجاکاربرد دارد. اما جواب قانع کننده ای برای آن نمی یافتیم و همین امر نیز باعث میشد خیلی از دانش آموزان نتوانند درک درسته از درس های تخصصی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی داشته باشند. در حالیکه اگر در همان سالهای دهه 60 یا 70 در خصوص الکترونیک در کتاب های درسی آموزشهایی ارائه میشد ، چه بسا که تمام مسائل برای دانش آموزان آن زمان روشن شده و دروس خود را به خوبی یاد گرفته و از فوائد بیشمار آن بهره مند می شدند.

الکترونیک از جمله علومی است که ذهن دانش آموزان را به خوبی پرورش داده و آنها را به بسیاری از رشته های مرتبط علاقه مند میکند. بسیاری از دانش آموزان را می بینیم که برای کاردستی درست کردن، همیشه دچار مشکل و استرس می شوند. چرا که تنها چیزی که به ذهنشان میرسد سر و هم کردن مقداری مقوا یا چوب است که صرفاً چیزی برای کاردستی ساخته باشند. بدون آنکه خلاقیت ، تفکر یا هدفی پشت آن باشد. شاید در 30-40 گذشته مثل امروز نمیتوانستیم وابستگی شدید زندگیمان را به الکترونیک متوجه شویم، اما فرزندان ما امروز این مسأله را بهتر درک میکنند و متوجه کمبودها و نیازهای مردم برای آسانتر شدن می شوند. بنابراین این وظیفه والدین است که ذهن کودکان را به طرق مختلف علی الخصوص الکترونیک پرورش داده و خلاقیت های نهفته در اذهان آنها را بیدار کنند.

از عمده مزایای یادگیری الکترونیک برای دانش آموزان میتوان به همان پرورش خلاقیت آنها اشاره نمود که بالاتر به آن اشاره کردیم. اما خلاقیت آنها چگونه شکل خواهد گرفت؟ اجازه بدید این مسأله را با ذکر یک مثال ساده شرح دهیم.

فرض کنیم شما خودکاری را در دست گرفته اید و مینویسید، ناگهان فکری به ذهنتان خطور میکند. و پیش خود میگویید چه میشد اگر این خودکار میتوانست خودش بنویسد، اما از آنجاییکه نه از روش ساختن خودکار اطلاعی ندارید و نه از علم الکترونیک چیزی میدانید، این فکر شما مانند یک تکه سنگ در فضا رها شده و بدون هدف پیش می رود. اما اگر همان فکر را شخصی که در حال یادگیری الکترونیک است، بدون شک چون یک پیش زمینه از مفاهیم الکترونیک را در ذهن خود دارد، شروع میکند به پردازش های مختلف و ایده پردازی در این مورد و از بین بهترین ایده یکی را برای اجرا برمی گزیند. این یعنی بروز خلاقیت. زیرا فقط حرفهای خلاقانه زدن نمیتواند منجر به موفقیت کسی شود. شما باید در حیطه چیزی اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید خلاقیت خود را بصورت عملی اجرا نمایید. یادگیری الکترونیک برای دانش آموزان میتواند آینده ای برای آنها بسازد که شاید هرگز خودشان هم به آن فکر نکرده باشند. آینده امروز ما بسمت علم رباتیک پیش می رود.

تقریباً در ده سال آینده هیچ چیزی پیدا نخواهید کرد که با الکترونیک در هم آمیخته نباشد. حتی رشد گیاهان خانگی!! از آنجاییکه الکترونیک دارای شاخه های زیادی میباشد، یادگیری الکترونیک برای دانش آموزان میتواند مسیر فعالیت آن ها را مشخص نماید. و یکی از رشته های موجود مانند کامپیوتر، مخابرات، هوا و فضا، برق صنعتی، رباتیک، پزشکی و… انتخاب نماید.

الکترونیک علمی است که ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم و زبان خارجی و… در آن دخیل است و یادگیری آن  میتواند منجر به درک بهتر تمام آموخته های یک دانش آموز در دوران تحصیل شود. پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین وظایف پدرها و مادرها است،و در صورت عدم انجام آن خیانت بزرگی به آینده ی آنها خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *